همه ی ما - گزارش صعود به قله قلعه دختر

حضور در برنامه ها داوطلبانه و دوستانه بوده و مسئولیت هرگونه اتفاقی اعم از مالی و جانی بعهده خود افراد می باشد

Admin Logo

گزارش: سمیه

خانواده بینایی

گزارش در ادامه مطلب

جمعه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۱ در ساعت ۴:۳۰ صبح تیم متشکل از ۱۰ نفر گردنه قوچک را به مقصد روستای آهار ترک می‌کند و در ساعت ۵:۱۵ به روستای آهار رسیده و بعد از جمع‌آوری وسایل روستا را به سمت  ده تنگه (محل صبحانه) آغاز می‌کنیم. مسیر تاریک و هوا نسبتاً سرد بود که از لباس‌های گرم استفاده کردیم.

تا رسیدن به چشمه ده تنگه مناظر زیبای روستا، کوه‌های اطراف و درختان گردو و سیب که رنگ و بوی پاییزی به خود گرفته بودند خودنمایی می‌کرد. ساعت ۷:۰۰ بعد طی مسافتی سبک به چشمه رسیده و صبحانه را به همراه گردوهایی که در طول مسیر جمع‌آوری شده بود و چای آتیشی که آقای محمد بینایی زحمت کشیده بودند خورده و به سمت گردنه زارگان به راه افتادیم. در ساعت ۹:۳۰ به گردنه زارگان رسیده و از آب خنک آنجا برداشته و حرکت کردیم. در مسیر به گروه کوهنوردی برخورد کردیم که بخاطر بیراهه رفتن دچار مشکل شده و با کمک به آنها، بخشی از مسیر را همراهشان طی کردیم.

ساعت ۱۱:۰۰ به قله قلعه دختر در ارتفاع ۳۲۲۷ متری رسیده و بعد از نیم ساعت عکاسی و دیدن مناظر ناب و زیبای بالای قله آنجا را برای بازگشت از مسیری، معروف به مسیر شاهی ترک و در کنار درخت و چشمه‌ای در این مسیر به مدت ۴۵ دقیقه برای صرف ناهار توقف کردیم. ساعت ۱۵:۳۰ به روستای آهار و بین مردمان باصفای روستا که مشغول کار و فروش محصولات باغات خود بودند بازگشتیم.